Виховна робота
Виховна робота
«Виховання це вплив на серце тих, кого ми виховуємо.» Лев ТОЛСТОЙ
Виходячи з проведеного аналізу роботи, враховуючи державну політику у галузі дошкільної освіти, з метою поліпшення ефективності в роботі Завидівського дошкільного навчального закладу , колектив визначає такі пріоритетні завдання на 2014 – 2015 навчальний рік:
* максимальне охоплення дітей дошкільною освітою та надання їм якісних освітніх послуг;
* охорона життя і збереження здоров'я дітей раннього та дошкільного віку, у тому числі , з особливими потребами;
актуалізація питань безпеки життєдіяльності.
1.Створювати умови для роботи з питання розвитку творчої активності дітей дошкільного віку шляхом активізації креативності, життєвої компетенції та соціалізації задля досягнення якісної дошкільної освіти.
2.Формувати різнобічно розвинену, духовно багату, оптимістично та патріотично налашновану особистість у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку.
3.Поглибити роботу з пізнавального розвитку шляхом дослідницьклої діяльності з дітьми дошкільного віку.
Методична робота дошкільного закладу організовується та спрямована на вивчення і впровадження в практику роботи педагогічних працівників теорії та методики розвитку, навчання і виховання дошкільників, а також оволодіння сучасною методологією, збагаченні досвіду педагогів новими прогресивними методами, впровадження новітніх розробок, позитивного досвіду, сучасних педагогічних технологій.
В наявності дитяча та методична література, законодавчі та нормативні документи, матеріал семінарів, свят та передового досвіду вихователів.
Впровадження в життя особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти вимагає від педагога професійної зрілості, майстерності, високої культури праці, психологічної грамотності, тому педагоги ДНЗ № 17 приділяють велику увагу самоосвіті та професійному росту.
«Фізичне виховання – величезний, прекрасний, але таємничий космос. Осягаючи його, можна наблизитися до Істини і Щастя…»
М.М.Єфіменко
У нашому дитячому садку під керівництвом завідуючої, вихователя – методиста та контролем старших медичних сестер приділяється значна увага організації фізкультурно – оздоровчої роботи. З дітьми проводяться оздоровчі заходи: ранкова гімнастика, фізкультура на свіжому повітрі, дихальна гімнастика, вправи для профілактики та корекції порушень постави та стопи, пальчикова гімнастика, точковий масаж, дозовані сонячні ванни та водні процедури під час літнього оздоровлення. Всі ці домінуючі ідеї обговорюються та вивчаються у колективі працівників дошкільного закладу на педагогічних радах, на групових та загальних батьківських зборах, під час семінарів – практикумів, консультацій та годин педагога.
Організація життєдіяльності дітей з урахуванням освітніх ліній, що включені до інваріантної та варіативної складових, дає змогу забезпечити належний рівень соціально-особистісного розвитку дітей дошкільного віку в структурі неперервної освіти.
Освітня лінія "Особистість дитини" передбачає:
- формування позитивного образу "Я", сворення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльност;
- виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішньості, формування основних фізичних якостей,
рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності. На кінець дошкільного періоду життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка.
Зміст освітньої лінії «Дитина в соціумі» передбачає формування у дітей навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим. Завдяки спілкуванню з дорослими, як носіями суспільно-історичного досвіду людства, в дитини з’являються інтерес та вміння розуміти інших, долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати з ними свої зусилля для досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей. Взаємодія з іншими людьми є своєрідним видом входження дитини в людський соціум, що вимагає уміння узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства.
Зміст освітньої лінії «Дитина у природному довкіллі» містить доступні дитині дошкільного віку уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля. Природнича освіченість передбачає наявність уявлень дитини про живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи. Ціннісне ставлення дитини до природи виявляється у її природодоцільній поведінці: виважене ставлення до рослин і тварин;готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою; дотримування правил природокористування.
Освітня лінія «Дитина у світі культури» передбачає формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури та безпеки праці. Результатом оволодіння дитиною різними видами предметної та художньої діяльності є сформоване емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності, позитивна мотивація досягнень; здатність орієнтуватися в розмаїтті властивостей предметів, розуміти різні способи створення художніх образів, виявляти інтерес до об’єктів, явищ та форм художньо-продуктивної діяльності, а також оволодіння навичками практичної діяльності, культури споживання.
Освітня лінія «Гра дитини» передбачає розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. Гра забезпечує задоволення ігрових уподобань кожної дитини, сприяє виникненню дружніх, партнерських стосунків та ігрових об’єднань за інтересами, спонукає до обміну думками, оцінювання себе й інших, заохочує до імпровізації, висловлювання власних оцінно-етичних суджень.
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» передбачає сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу. Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігрова, трудова, сенсорно-пізнавальна, математична тощо), оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.
Освітня лінія «Мовлення дитини» передбачає засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях. Оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства. Мова виступає «каналом зв’язку» для одержання інформації з немовних сфер буття, засобом пізнання світу від конкретно-чуттєвого до понятійно-абстрактного. Мовленнєве виховання забезпечує духовно-емоційний розвиток дитини через органічний зв’язок із національним вихованням. Мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку складається із різних видів говоріння та слухання, під час якої формуються мовленнєві вміння і навички. Вивчення української мови в дошкільних навчальних закладах національних спільнот передбачає залучення дітей інших національностей, які є громадянами України, до оволодіння українською мовою як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими, виховання інтересу та позитивного ставлення до української мови.
Зміст навчально-виховного процесу в дошкільному закладі
« Казка » визначається Базовим компонентом дошкільної освіти відповідно до програми розвитку, навчання, виховання дітей
« Дитина в дошільні роки ».
Головна мета : створення розвивально-навчального середовища здорової та креативної особистості.
Працюємо над єдиною науково-методичною проблемою:
« Креативна освіта для інноваційної особистості».
Наш девіз: « Вірити в сили дитини та допомогти їй повірити в себе».
Навчально-виховний процес організовується у розвивальному середовищі, яке утворюється сукупністю природних, предметних, соціальних умов та простором власного «Я». Практичні зусилля педагогів по його створенню і використанню підпорядковуються інтересам дитини. Середовище збагачується за рахунок не лише кількісного накопичення, а й через покращення якісних параметрів: естетичності, комфортності, функціональної надійності та безпеки, відкритості до змін та динамічності, відповідності віковим та статевим особливостям.
Вихователі дбають про те, щоб діти вільно орієнтувалися у створеному середовищі, уміли самостійно діяти в ньому.
Впроваджуючи інноваційні технології в практику з дітьми, педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні,сюжетно-динамічні заняття в залежності від розділу програми, обраного напрямку, що забезпечує високу продуктивність діяльності дітей. При організації навчально-виховного процесу вихователі використовують велику кількість ілюстративного наочного матеріалу, розвиваючих та дидактичних ігор, використовуючи можливості розвивального предметного середовища групових приміщень.
Любов потрібна кожній дитині, інакше їй не стати повноцінною дорослою людиною. Любов – це найнадійніший фундамент спокійного дитинства. Якщо це розуміємо ми, дорослі, дитина виростає доброю і щедрою людиною.